RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA 3,4  – latków

         I. 6.00 –  9.45

6.30 – 7.30 „JAK  TO MIŁO ZNÓW SIĘ SPOTKAĆ”

Schodzenie się dzieci zabiegi sanitarne łazience, zabawy w ulubionych kącikach, połączone z respektowaniem praw i obowiązków swoich i innych dzieci.

7.30 – 8.15 „JASIU, OLU CZY  PAMIĘTASZ?”

Zabawy swobodne  przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w opanowaniu treści programowych, praca z dziećmi zdolnymi, pamięciowe opanowywanie wierszy, rymowanek,  rozmowy z rodzicami na temat osiągnięć dzieci. 

8.15 – 8.30   „GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA”

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, słuchowe.

 8.30 – 8.45 „GIMNASTYKA CO DZIEŃ RANO DA CI SIŁĘ  NIESŁYCHANĄ”

Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe.

8.45 – 9.00 „ MYCIE RĄK JEST CIĄGLE W MODZIE”

Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do śniadania.

9.00 – 9.30 „ A TERAZ COŚ DLA BRZUSZKA”

Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku.

9.30 – 9.45 „DBAMY O NASZĄ HIGIENĘ”

Higiena jamy ustnej, zabiegi higieniczne w łazience.

           II.  9.45 – 13.00

  9.45 – 10.30 ZAJĘCIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

   (prowadzone według dopuszczonego  programu wychowania przedszkolnego)

  10.30 – 12.00  RUCH NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym: ruchowe, obserwacyjne, przyrodnicze, graficzne, prace porządkowe i ogrodnicze itp., spacery.

12.00 – 12.30 „JESTEM SAMODZIELNY”

Doskonalenie umiejętności  samoobsługowych w szatni po powrocie z placu zabaw.

Przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne w łazience.

12.30 – 13.00  „COŚ TAM W BRZUSZKU BURCZY”

  Obiad – celebrowanie posiłków- kulturalne, spokojne ich spożywanie połączone z nauką posługiwania się sztućcami, z możliwością wybierania potraw przez dzieci; komponowane ich.

 13.00 – 13.15  „PRZEDSZKOLAKI MYJĄ RĘCE”

 Kulturalne odchodzenie od stołu, zabiegi higieniczne w łazience.

                  III. 13.00 – 17.00

13.00 – 13.30  ,,JA TO POTRAFIĘ”   – Zajęcia edukacyjne wspierające całościowy  rozwój dziecka, rozwijające; plastyczne, muzyczne, techniczne i teatralne uzdolnienia dzieci, zabawy logopedyczne, zabawy muzyczne: pląsy i tańce.

13.30 – 14.00  „ DOBRY PRZYKŁAD”

Wprowadzenie dzieci w świat wartości. Wyrabianie u dzieci  zainteresowania książką, motywacji do czytania – słuchanie bajek, opowiadań, nauka wierszy, zabawy dydaktyczne, graficzne.

14.00 – 14.15 „ PORA UMYĆ RĘCE”

14.15-14.30  ,,WSZYSCY MAMY DZIARSKIE MINKI BO ZJADAMY  WITAMINKI”

Podwieczorek – wyrabianie nawyku kulturalnego zachowywania się przy stole.

14.30 – 15.30 „POBAWIMY SIĘ RAZEM”

Zabawy według zainteresowań dzieci. Czynności porządkowe w sali zabaw, dbanie o własne przybory. Zabawy ilustracyjne do znanych piosenek. Rozmowy indywidualne z rodzicami.

15.30 – 17.00 ,,CZAS DO DOMU, ZOBACZYMY SIĘ JUTRO

Zabawy integracyjne w grupie łączonej, zaspokajanie potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie, rozchodzenie się dzieci.


RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA 5, 6 – latków

             I.  6.00 –  9.30

6.30 – 7.30  „JAK  TO MIŁO ZNÓW SIĘ SPOTKAĆ”

Schodzenie się dzieci, zabiegi higieniczne w łazience. Zabawy w ulubionych kącikach, połączone z respektowaniem praw i obowiązków swoich i innych.

7.30 – 8.30 „JASIU, OLU CZY  PAMIĘTASZ?”

Zabawy swobodne  przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w opanowaniu treści programowych, praca z dziećmi zdolnymi, pamięciowe opanowywanie wierszy, rymowanek,  rozmowy z rodzicami na temat osiągnięć dzieci.  Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, słuchowe.

 8.30 – 8.45 „GIMNASTYKA CO DZIEŃ RANO DA CI SIŁĘ  NIESŁYCHANĄ”

Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe.

8.45 – 9.00 „MYCIE RĄK JEST CIĄGLE W MODZIE”

Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do śniadania.

9.00 – 9.30 „ A TERAZ COŚ DLA BRZUSZKA”

Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku.

              II. 9.30 – 13.00

9.30 – 10.30  ZAJĘCIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

10.30 – 12.00   RUCH NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym: ruchowe, obserwacyjne przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze itp., spacery, zabiegi higieniczne w łazience.

12.00 – 12.30 „JESTEM SAMODZIELNY”

Doskonalenie umiejętności  samoobsługowych w szatni po powrocie z placu zabaw.

Przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne w łazience.

12.30 – 13.00  „COŚ TAM W BRZUSZKU BURCZY”

Obiad – kulturalne, spokojne spożywanie połączone z nauką posługiwania się sztućcami, z możliwością wybierania potraw przez dzieci; komponowane ich. Porządkowanie sali po obiedzie. Kulturalne odchodzenie od stołu, zabiegi higieniczne w łazience.

                  III. 13.00 – 17.00

13.00 – 13.30   „ JA TO POTRAFIĘ”

 Zajęcia edukacyjne wspierające całościowy  rozwój dziecka, rozwijające; plastyczne, muzyczne, techniczne i teatralne uzdolnienia dzieci, zabawy logopedyczne, zabawy muzyczne: pląsy i tańce, zabawy w kącikach zainteresowań.

13.30 – 14.15   „ DOBRY PRZYKŁAD”

Wprowadzenie dzieci w świat wartości. Wyrabianie u dzieci  zainteresowania książką, motywacji do czytania- słuchanie bajek, opowiadań , nauka wierszy, zabawy dydaktyczne.

14.15 -14.30 „PORA UMYĆ RĘCE”

14.30 -14.45 ,,WSZYSCY MAMY DZIARSKIE MINKI, BO ZJADAMY  WITAMINKI”

Podwieczorek – wyrabianie nawyku kulturalnego zachowywania się przy stole.

14.45 – 15.30 „POBAWIMY SIĘ RAZEM”

Zabawy według zainteresowań dzieci .Czynności porządkowe w sali zabaw, dbanie o własne przybory. Zabawy ilustracyjne do znanych piosenek. Rozmowy indywidualne z rodzicami.

15.30 -17.00 ,,CZAS DO DOMU, ZOBACZYMY SIĘ JUTRO”

Zabawy integracyjne w grupie łączonej, zaspokajanie potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie, rozchodzenie się dzieci.