RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA 3,4 – latków
I. 6.00 – 9.45
6.30 – 7.30 „JAK TO MIŁO ZNÓW SIĘ SPOTKAĆ”
Schodzenie się dzieci zabiegi sanitarne łazience, zabawy w ulubionych kącikach, połączone z respektowaniem praw i obowiązków swoich i innych dzieci.
7.30 – 8.15 „JASIU, OLU CZY PAMIĘTASZ?”
Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w opanowaniu treści programowych, praca z dziećmi zdolnymi, pamięciowe opanowywanie wierszy, rymowanek, rozmowy z rodzicami na temat osiągnięć dzieci.
8.15 – 8.30 „GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA”
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, słuchowe.
8.30 – 8.45 „GIMNASTYKA CO DZIEŃ RANO DA CI SIŁĘ NIESŁYCHANĄ”
Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe.
8.45 – 9.00 „ MYCIE RĄK JEST CIĄGLE W MODZIE”
Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do śniadania.
9.00 – 9.30 „ A TERAZ COŚ DLA BRZUSZKA”
Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku.
9.30 – 9.45 „DBAMY O NASZĄ HIGIENĘ”
Higiena jamy ustnej, zabiegi higieniczne w łazience.
II. 9.45 – 13.00
9.45 – 10.30 ZAJĘCIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
(prowadzone według dopuszczonego programu wychowania przedszkolnego)
10.30 – 12.00 RUCH NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym: ruchowe, obserwacyjne, przyrodnicze, graficzne, prace porządkowe i ogrodnicze itp., spacery.
12.00 – 12.30 „JESTEM SAMODZIELNY”
Doskonalenie umiejętności samoobsługowych w szatni po powrocie z placu zabaw.
Przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne w łazience.
12.30 – 13.00 „COŚ TAM W BRZUSZKU BURCZY”
Obiad – celebrowanie posiłków- kulturalne, spokojne ich spożywanie połączone z nauką posługiwania się sztućcami, z możliwością wybierania potraw przez dzieci; komponowane ich.
13.00 – 13.15 „PRZEDSZKOLAKI MYJĄ RĘCE”
Kulturalne odchodzenie od stołu, zabiegi higieniczne w łazience.
III. 13.00 – 17.00
13.00 – 13.30 ,,JA TO POTRAFIĘ” – Zajęcia edukacyjne wspierające całościowy rozwój dziecka, rozwijające; plastyczne, muzyczne, techniczne i teatralne uzdolnienia dzieci, zabawy logopedyczne, zabawy muzyczne: pląsy i tańce.
13.30 – 14.00 „ DOBRY PRZYKŁAD”
Wprowadzenie dzieci w świat wartości. Wyrabianie u dzieci zainteresowania książką, motywacji do czytania – słuchanie bajek, opowiadań, nauka wierszy, zabawy dydaktyczne, graficzne.
14.00 – 14.15 „ PORA UMYĆ RĘCE”
14.15-14.30 ,,WSZYSCY MAMY DZIARSKIE MINKI BO ZJADAMY WITAMINKI”
Podwieczorek – wyrabianie nawyku kulturalnego zachowywania się przy stole.
14.30 – 15.30 „POBAWIMY SIĘ RAZEM”
Zabawy według zainteresowań dzieci. Czynności porządkowe w sali zabaw, dbanie o własne przybory. Zabawy ilustracyjne do znanych piosenek. Rozmowy indywidualne z rodzicami.
15.30 – 17.00 ,,CZAS DO DOMU, ZOBACZYMY SIĘ JUTRO
Zabawy integracyjne w grupie łączonej, zaspokajanie potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie, rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA 5, 6 – latków
I. 6.00 – 9.30
6.30 – 7.30 „JAK TO MIŁO ZNÓW SIĘ SPOTKAĆ”
Schodzenie się dzieci, zabiegi higieniczne w łazience. Zabawy w ulubionych kącikach, połączone z respektowaniem praw i obowiązków swoich i innych.
7.30 – 8.30 „JASIU, OLU CZY PAMIĘTASZ?”
Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w opanowaniu treści programowych, praca z dziećmi zdolnymi, pamięciowe opanowywanie wierszy, rymowanek, rozmowy z rodzicami na temat osiągnięć dzieci. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, słuchowe.
8.30 – 8.45 „GIMNASTYKA CO DZIEŃ RANO DA CI SIŁĘ NIESŁYCHANĄ”
Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe.
8.45 – 9.00 „MYCIE RĄK JEST CIĄGLE W MODZIE”
Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do śniadania.
9.00 – 9.30 „ A TERAZ COŚ DLA BRZUSZKA”
Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku.
II. 9.30 – 13.00
9.30 – 10.30 ZAJĘCIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
10.30 – 12.00 RUCH NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym: ruchowe, obserwacyjne przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze itp., spacery, zabiegi higieniczne w łazience.
12.00 – 12.30 „JESTEM SAMODZIELNY”
Doskonalenie umiejętności samoobsługowych w szatni po powrocie z placu zabaw.
Przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne w łazience.
12.30 – 13.00 „COŚ TAM W BRZUSZKU BURCZY”
Obiad – kulturalne, spokojne spożywanie połączone z nauką posługiwania się sztućcami, z możliwością wybierania potraw przez dzieci; komponowane ich. Porządkowanie sali po obiedzie. Kulturalne odchodzenie od stołu, zabiegi higieniczne w łazience.
III. 13.00 – 17.00
13.00 – 13.30 „ JA TO POTRAFIĘ”
Zajęcia edukacyjne wspierające całościowy rozwój dziecka, rozwijające; plastyczne, muzyczne, techniczne i teatralne uzdolnienia dzieci, zabawy logopedyczne, zabawy muzyczne: pląsy i tańce, zabawy w kącikach zainteresowań.
13.30 – 14.15 „ DOBRY PRZYKŁAD”
Wprowadzenie dzieci w świat wartości. Wyrabianie u dzieci zainteresowania książką, motywacji do czytania- słuchanie bajek, opowiadań , nauka wierszy, zabawy dydaktyczne.
14.15 -14.30 „PORA UMYĆ RĘCE”
14.30 -14.45 ,,WSZYSCY MAMY DZIARSKIE MINKI, BO ZJADAMY WITAMINKI”
Podwieczorek – wyrabianie nawyku kulturalnego zachowywania się przy stole.
14.45 – 15.30 „POBAWIMY SIĘ RAZEM”
Zabawy według zainteresowań dzieci .Czynności porządkowe w sali zabaw, dbanie o własne przybory. Zabawy ilustracyjne do znanych piosenek. Rozmowy indywidualne z rodzicami.
15.30 -17.00 ,,CZAS DO DOMU, ZOBACZYMY SIĘ JUTRO”
Zabawy integracyjne w grupie łączonej, zaspokajanie potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie, rozchodzenie się dzieci.